25 Ekim 2014 Cumartesi

Gözlerim köyün delisi


kızıl ormanlar sonbahar saçlarımda 
gözlerim köyün delisi
ellerim bayram mendili 
kınalı nakış desenlerinde dünyayı seyrediyorum
bir geminin sacına dayayıp kulağımı
deniz kızlarının aryasını dinlemişliğim var
şarkı dilimin ucunda da okyanus orkestrası bana eşlik etmiyor

siz ağlamayın hüzün senfonisinde inliyorum





narkoz makamında şarkılar dinliyorum 
tüm makamları sevenlerine terkettiğim günden beri 
yüzlerce nota beynimde sol anahtarına nikah
gülmemelisiniz belki sizin bir notanız bile yoktur
ruhlarına aşık olduğum adamların
bilcümle çocukluğunun kuyusuna düşüyor anı kovalarım
tek bir yüz çizgisinde görünen gül ömrünü kül edişin

deli zırvası hikayelerinin sığınağındayım



rüyalarım deli dolu 
dolu yağar kentime bir gök güvercin üstünde aya giderim
tüm gerilim romanları benim filmim olur 
sabaha karşı yorgansız deli rüyaları yorma kitabındayım
kitapları sevmeyi saç okşamayla karıştırdığım günden beri tek ayak üstündeyim

tekine gerek olanları aramada kentimin tüm kapılarındayım



yanmasın diye mevsimler tablosu yastığım 
kalp yangınlarında gözyaşlarım nefer oluyor
sonra gülüyoruz aramızda, şiirleri okuyup koyu bulamaç kıvamlı
çiçekler topluyoruz cümle aralarından
rengarenk kırlarda yedi cüceleri buluyorum 
palyaçolardan hala korkuyorum 
sinmiş ruhumu teselli eden anlamsız bir bakışla süzüyorum
"ağlama ölenlere, ağla deliliğime"

şarkı değil ki bu biliyorum boş veriyorum

delice sulara atlayan delileri seviyoruz baş parmağımla 
" atın iyisine doru, insanın iyisine deli" denir 
diye ekliyor baş parmağımdaki çizgi adam
gülmüyorum o da gülmüyor kimse gülmüyor


sadece köyün delisi gözlerim gülüyor aynalarda görüyorum 




Selma Dönmez 19 ocak 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder